Nissan Skyline

23. října 2006 v 14:54 | Lukáš Obermajer |  Autotesty
Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec 4WD
Skyline, dnes ho zná téměř každý, kdo se pohybuje mezi automobily. Neuvěřitelný tuningový boom, který přišel s filmy Rychle a zběsile s sebou přinesl i japonské sporťáky. Málokdo z tuningových nadšenců nezná ikony tuningu jako jsou Honda S2000, Toyota Supra a Mazda RX-7 a RX-8. O Mitsubishi a jeho Evech a Eclipsech ani nemluvě.
Avšak na všemi má navrch jeden. Nissan Skyline. Je tak jiný, když ho vidíte v akci, dokáže vás zaujmout tak, jako málokteré auto. Slyšel jsem dokonce zajímavý komentář Skylinu, myslím, že hovoří za vše: "Supra je skvělá, Skulině je božský."
Představme si jej podrobně. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec 4WD zní celý jeho název, je současnou vyráběnou verzí a je tak japonský, jak jen může být. Karoserie je přísně uzpůsobena aerodynamice a vytváření maximálního přítlaku, ale pozor, žádná placka, je to auto a ne rakev. Přední nárazník má v sobě ohromné vstupy, které přivádí vzduch do chladiče a k brzdám. Elegantní prahy pak splývavě přechází do rozšířené zádě, které dominuje rozměrné dvoudílné stavitelné křídlo, jehož prostřední část je z karbonu. To vytváří maximální přítlak bez jakéhokoliv zvýšení odporu a tento přítlak umocňuje zadní difuzor, rovněž z karbonu. S délka 4,6 metrů je o 75 milimetrů kratší než předchozí generace GT-R R33, a oproti ní i o 5 milimetrů nižší.
Váhou 1560 kg je o 20 kg těžší než R33, ovšem dosáhlo se tím dvojnásobné tuhosti a pevnost v ohybu vzrostla o 56%. Vůz sedí na efektních šesti paprskových osmnáctkách, které obouvají Bridgestone Potenza RE40 o rozměru 245/40 ZR 18 na všech kolech a jsou navržené přímo pro Skyline. Za nimi se skrývají vzduchem chlazené brzdy Brembo, vpředu 4 pístkové, vzadu 2 pístkové. Standardem je ABS a elektronický systém HICAS, který na základě rychlosti vozidla a stlačenosti pedálu plynu dokáže, v rámci vylepšení trakce, přenést více výkonu na zadní nápravu.
Takovéto brzdné soustavy je zapotřebí, protože "nebeský" šestiválec 2.6 se dvěma turby a mezichladičem (interní označení RB26DETT) s vozem mává jako by byl z papíru. Výkon je sice japonskou legislativou upraven na 280 koní, ve skutečnosti ve skutečnosti je však rovných 328 koní při 6420 otáčkách a je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Getrag. Maximální točivý moment 400 Nm je k mání od 3500 do 5500 otáček. Vůz zrychlí z 0 na 100 za 4,7 sekundy při přetížení téměř 1G.
Čtvrt míli zdolá za 13,7 sekundy a maximální rychlost má opět "japonsky omezenou" na 180 km/h. Od čeho je ale chiptuning, který ji posune na parádních 290km/h. Je vám to snad málo? A co takhle upravená verze 400R? Tovární tuning centrum NISMO zvětší objem motoru na 2,8 litru (interní označení RB28DETT), upraví sací a výfukovou soustavu a vypustí do světa raketu která má přes 400 koní a točí přes 10.000 otáček za minutu Pokud se nespokojíte ani s tímto výkonem, stačí navštívit firmu specializující se na úpravy Skylinu a zde máte možnost nechat si zvednout výkon až k 1300 koním, a to při zachování objemu 2,6 nebo 2,8 litru.
Interiér doznal oproti předchozím modelům příjemných změn. Přístrojové desce vévodí 5,8" displej s téměř závodní telemetrií. Přímo pro Skyline byly navrženy i sportovní sedačky Monoform. Sportovní je i tříramenný volant, který má pouze 2,5 otáčky ze strany na stranu. Samozřejmostí jsou airbagy, kterými je řidič doslova obklopen. Nepříjemně šedivé plasty byly nahrazeny vícebarevným čalouněním a na sportovnosti interiéru dodávají i hliníkové pedály.
Bohužel, Skyline se k nám oficiálně nedováží, a pokud se Vám nějaký podaří vypátrat (a v Čechách jeden je), tak pouze s pravostranným řízením a jeho majitel se s ním zcela určitě nebude chtít rozloučit. Nezbývá než čekat na novou generaci GT-R R35, která se výkonově posune do daleko vyšších sfér, než tomu bylo doposud (motor V8 o objemu 3,5 litrů s výkonem přes 400 koní), a hlavně bude mít také volant nalevo, to už však nebude taková libovka jako dnes, kdy na nás tento Nissan působí nesmírně exoticky.. Případný zájemce si ale bude muset připravit něco okolo 2,5 milionu, což je cena současné verze.
Délka
4,6 m
Motor
2,6 V6 biturbo, 328 HP (245 kW)
Vmax
290 km/h
0-100 km/h
4,7 sec.
A zde je pár příkladů, jak lze Skyline upravit:
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lukáš Lukáš | 4. ledna 2007 v 23:45 | Reagovat

Je to nesmírně nádherný auto, já osobně bych za možnost svést se v něm snad i vraždil :) i když to zas né :D

Jen bych chtěl dodat, že 2, 5 milionů je nepřesný údaj. Je to pouze kolem dvou milionů, a to je údaj udávaný pro prodej ve Velké Británii a USA. V Japonsku jsou prodávány pouze za 1,2 milionů! Škoda, že nejsem plnoletý, to už by sem jeden cestoval O:-) Mimochodem aktualizace...tímto rokem začne prodej nového Skylinu, kterej je pěknej shit! Hnusnej stejně jako Ferrari 599 GTB Fiorano! bléééé placka bez zvláštních tvarů!

2 Volant Volant | 7. května 2007 v 12:10 | Reagovat

Jo o tom novym sem slyšel a i sem to videl a musim říct že to je moooooc hnusný.Hodne kosmický tvary a takhle auto už nemá vypadat. :/

3 M!k3 M!k3 | 7. května 2007 v 17:18 | Reagovat

..jj...novej stojí za h***o.......měl sem možnost sedět a projet se ve starším...byl z roku 1999...a byla to nádhera...snad se vám taky někdy poštěstí aby ste se vněm svezli....

4 Milan Milan | E-mail | 13. května 2007 v 17:26 | Reagovat

Zdarec lidi Nissan skyline není auto.Na tento stroj,který má necelých 1000 kobilek neexistuje řidičák. To by jsme vššichni co ho chceme potřebovali roční výcvik v NASA a bejt ten nejlepší z nejlepších. Potřebuješ k řízení téhle střeli pilotní průkaz.!!! lukáši musím tě zklamat není tak levný. v čechách se jeho cena pohybuje od 3.000.000 a to je jen v základu.Těěch vylepšených modeů je víc např.: Nissan Skyline nismo GT-R34 ten už stojí 3.500.000. kč bez převozu s převozem si připočti ještě půl mega.Těm šťastlivcům co ho maj a maj tu čest být těmi vyvoleními tak tim gratuluju.Maj pekelně rychlej srroj bez omezovače.l

5 Radek Smolík Radek Smolík | E-mail | 19. listopadu 2007 v 13:46 | Reagovat

Jeto fakt super nic lepšího jsem dlouho neviděl.

6 tedAQS tedAQS | E-mail | 1. února 2008 v 9:40 | Reagovat

XFHNFXGHF

7 InGeN InGeN | 19. února 2008 v 18:01 | Reagovat

Pánové nechte si zajít chuť. Zajímalo by mě kde si chlapče hledal info ke GT-R R34 Nismo, dal sem za něj 41 000 Euro, ať počítám jak počítám je to cca 1,2 mega, 3,5 milionu to si upad, ne ?. Je to dovoz z Japonska, koupeno v Německu se 55000km natočeno, 360BHP, ročník 99. Jezdí to mega dobře ale přihlásit to na debilní český papíry je věc druhá uvidíme jaxe to vyvine. Zatim chlapci

8 Kiblik.OBi Kiblik.OBi | E-mail | 22. února 2008 v 10:42 | Reagovat

ty krávo já se snat udělám zňam

9 Dave Dave | 1. dubna 2008 v 12:34 | Reagovat

tak málo závidím .... pro mě asi navždy sen ... já to auto do nedávna neznal ale od dob co hraju sérii gran turismo na něj nedám dopustit ... já doufal trošku nižší cenu ale co nadělám .. začnu šetřit :-D

10 Jakub vozdecký Jakub vozdecký | 11. dubna 2008 v 12:46 | Reagovat

Kolik stojí Nissan Skyline gt-r

11 hruši hruši | 6. června 2008 v 21:32 | Reagovat

to auto chci

12 driver driver | 9. července 2008 v 15:34 | Reagovat

skyline je bezvadný vůz.Kdybych někdy měl těch 2.5 milionu určitě bych začal to auto shánět

13 lubos lubos | 25. července 2008 v 18:02 | Reagovat

jo je to auto ale 2,5milionu je onicem jinak da se ale kurva libi se mi ae

14 Milda Milda | E-mail | 28. září 2008 v 19:04 | Reagovat

A co takhle toto  http://www.autoweb.cz/tuning-auta/postavte-si-vlastni-nissan-skyline-r34-gt-r/11451 se podívejte a uvidíte asi o tom začnu přemýšlet :-D

15 radek radek | E-mail | 17. února 2009 v 10:59 | Reagovat

pls lidicky nevite nahodoou kde prodavaji v české republice nisany pokud mozny nissan skyline ?? je to dulezite kdo vi pls napiste na mail ox1991@seznam.cz diky moooc :-)

16 Bhail Bhail | 14. září 2009 v 16:05 | Reagovat

Auto mých snu co jiného dodat :)

17 Gucci Bags Gucci Bags | E-mail | Web | 4. září 2011 v 10:54 | Reagovat

fine

18 Barr28Rosie Barr28Rosie | E-mail | Web | 5. dubna 2012 v 2:34 | Reagovat

I received my first <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/mortgage-loans">mortgage loans</a> when I was very young and this helped my business very much. However, I require the short term loan once more time.

19 Jane Jane | E-mail | Web | 21. srpna 2015 v 11:18 | Reagovat

Super vozidlo a kdo by měl navíc zájem zlepšit i stav motoru, tuning motoru nabízí v Praze http://camp-performance.cz/

20 Luděk Luděk | E-mail | Web | 1. srpna 2016 v 9:02 | Reagovat

Vypadá pěkně, mám podobný. Tohle auto chce velkou péči a investice. Hlavně kvalitní pneu, kupuji je zásadně jen na http://www.pneuok.cz/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama