Více bezpečí, místa a komfortu. Nová Škoda Fabia.

27. dubna 2007 v 13:31 | Lukáš Obermajer |  Autotesty
Druhá generace Škodováckého bestselleru mela světovou premiéru na Ženevské MotorShow. Nový model se pochlubil větším důrazem na bezpečnost cestujících, velkorysejším vnitřním prostorem a variabilitou a novým, svěžím designem. To budou pravděpodobně hlavní důvody, proč by se potencionální zákazníci měli rozhodnout právě pro novou Fabii, která se stala po boku Grande Punta a Renaultu Clio jedním z nejprostornějších vozů ve své třídě. Velmi dobře je na tom Fabia také co se týče emisních limitů. Ačkoliv je nový model větší a těžší, emise žádného z motorů nepřekročí 120g CO2 na ujetý kilometr, jedná se tedy o jeden z nejekologičtějších vozů celého koncernu Volkswagen.
Design nové Fabie působí poměrně vyváženým a svěžím dojmem, z idylky nás ale rychle vytrhne agresivní maska chladiče a velké světlomety. Na druhou stranu ale design přinesl mnoho rozporuplných reakcí. Na rozdíl od první generace Fabie se Škodovce už tolik nepovedlo předvést univerzální automobil pro všechny věkové kategorie, a tak ta nová působí spíš jako automobil pro babičku, než pro mladého člověka, který určitě dá přednost některému z dynamičtějších a především levnějších konkurentů. Navíc to vypadá, jako kdyby si designéři chtěli ulehčit práci a po vzoru čínských automobilek okopírovali jiný vůz, v tomto případě více než o rok starší Suzuki Swift, kterému jako by jen upravili reflektory.
Vnitřní prostor je výjimečně velkorysý a překvapí svým kompaktním a variabilním řešením. Pracoviště řidiče je perfektně ergonomické, bohužel však méně nápadité, odvážnější design by neuškodil. Vysoký posaz zase zajišťuje lepší výhled z vozu do všech stran a pohodlnější nastupování. Při vystupování už nemusíte dávat takový pozor jako ve staré Fabii, A sloupky totiž nezabíhají sklonem tak daleko, takže časté úrazy hlavy už nebudou trápit vyšší řidiče, ani spolujezdce. Nová Fabia nabídne oproti přechozí generaci pro všechny cestující více místa pro kolena a nohy a řadí se tak ke špičce třídy v cestovním komfortu.
Škoda předpokládá, že nový model zaujme natolik, že vlastníci stávajících Fabií "přejdou" na nové. Současně chce oslovit všechny, kteří nejsou cenově neomezení a nemohou si pořídit srovnatelný vůz s podobnou úrovní výbavy a možností její konfigurace. A základní výbava je oproti konkurenci velmi bohatá. K tomu všemu si můžete vybrat jeden ze sedmi motorů. Čtyři jsou benzínové a tři naftové. Jejich výkonová škála pokryje požadavky téměř všech zákazníků. Vše začíná na ekonomickém modelu 1.2 HTP s 44kW a končí poměrně agilním 1.6 77kW modelem. Naftové motory s filtry pevných částic začínají na 1,4 litru 59kW a nejsilnější diesel je 1,9 litrový se 77kW. Nejsilnější benzínový motor může být navíc ve spojení s šestistupňovou automatikou Tiptronic.
Pokročilá technologie, vysoké bezpečnostní standardy, jednoduchý provoz a dobré servisní zázemí jsou největšími pro, především v ČR.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

2 Roman Vlk Roman Vlk | 3. června 2009 v 17:59 | Reagovat

[1]:  nesel by prosim ulozit manual nekde jinde nez na RapidShare_?? diky.. wlcakk@seznam.cz

3 cheap jordans cheap jordans | E-mail | Web | 24. prosince 2010 v 9:10 | Reagovat

*People are always telling you what to do, but what's right for them may not be right for you.

4 sex prom dresses sex prom dresses | E-mail | Web | 21. července 2011 v 8:05 | Reagovat

This is a good article and offer some helpful information for me,thank you!keep  bog

5 Jenšovský Petr Jenšovský Petr | E-mail | 11. listopadu 2011 v 10:55 | Reagovat

mohu požádat o zaslání schema elektroinstalace Fabia r.v. 2002

6 bluescreen bluescreen | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 6:42 | Reagovat

Thanks for sharing

7 X431 GX3 X431 GX3 | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 8:00 | Reagovat

This is an original X431 Master oversea version. 100Z

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama