Renaul Laguna 1.9 dCi (test vozu)

9. září 2007 v 11:32 |  Autotesty
Druhá generace Renaultu Laguna byla poprvé představena na Pařížském autosalonu v roce 2000 a stala se prvním automobilem, který při nárazových testech NCAP získal nejvyšší ocenění pěti hvězdiček. V roce 2005 prošel vůz decentním faceliftem. Laguna se prodává jako liftback nebo jako kombi (Grantour).
Asi největší pochvalu sklízí Laguna na poli designu. Návrhářům se povedlo vytvořit elegantní vůz, za kterým se každý rád otočí, styling je jasně udán čistými liniemi bez jakýchkoli extravagantních prvků. Krásný zevnějšek je následován neméně povedeným interiérem. Abychom se však do vozu dostali, potřebujeme mít kartičku - žádné klíče k vozu nejsou zapotřebí.
Interiér je prostorný a prosvětlený a i po čtyřech letech působí velice hodnotně a zachovale, akorát palubní deska je z poměrně tvrdých plastů, i když na vzhledu jí to naštěstí neubírá. Slabou stránkou je výhled z vozu. Dopředu je vidět dobře, horší je to s výhledem dozadu, především díky vysoké zádi. Ohromnou pochvalu zaslouží sedačky, zejména vepředu. Mají skvělé boční vedení a díky dobrému držení těla se výborně hodí i pro delší cesty. Nedostatkem je ale vzadu příliš nízká střecha - člověk nad 180 cm výšky bude "škrtat" hlavou o strop, navíc zadní sedáky by mohli být o fous delší. To se však týká pouze verze liftback.
Vůz se může pochlubit také bohatou výbavou (např. dvouzónová klimatizace) a řadou užitečných detailů, jako například zásuvkou 12V ve středovém tunelu (u zadních sedaček) nebo skvělým odhlučněním.
Po zasunutí speciální karty, která slouží i k odemykání vozu, se motor startuje tlačítkem. Téměř dvoulitrový turbodiesel je velice úsporný a poměrně živý. Vůz má i při vyšších rychlostech dobrý zátah. Při nízkých otáčkách se ale do interiéru přenáší nepříjemné vibrace, to se projeví především při popojíždění v kolonách. Další, sice užitečnou, ale ne zrovna praktickou věcí je automatické zamykání dveří za jízdy. Opět si představuji jízdu v koloně, kdy se budou po celém voze pořád dokola odemykat a zamykat dveře. Ale zapomeňme na kolony, silný motor a krásně měkký podvozek mají radši rychlou a velice komportní jízdu. A když bude potřeba, velice ostré brzdy zastaví vůz na pár metrech, za což sklízí Renault další ohromnou pochvalu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 bluescreen bluescreen | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 6:24 | Reagovat

Thanks

2 diar diar | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 6:29 | Reagovat

I like it!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama