Komentáře

1 Janek Janek | Web | 29. listopadu 2007 v 12:27 | Reagovat

Ale kdyby mi ho dával někdo zadara, tak neváhám ani minutu. ';-)))

2 Tomba Tomba | 8. ledna 2008 v 14:50 | Reagovat

Hale nevim co cekas od sta koni, ja mam tu silnejsi 16ctku a jede skvele,  a utopeny se ti to zada protoze jsi malej ne? ja mam 180 a je to v poho akorat ma tlusty sloupky coz vyhled trochu zuzuje jinak super super super.

3 Hovno Hovno | 13. ledna 2008 v 11:28 | Reagovat

Vidíš mě?

4 DanDee DanDee | E-mail | 6. února 2008 v 19:09 | Reagovat

Zdravíčko pánové..  zajímalo by mě kdo napsal tenhle blábol.. :-D upřímně asi jsem ze skupiny jak autor píše.. movitý mladík :-D pracuju od 16 a alfina je moje první auto. Moje myslím tím to že jsem si jej koupil za své peníze! Jak autor výše popisuje.. příjde mi jeho dojem z auta velice humorný a je vidět že asi kápnul opravdu na špatné auto, ale když to vezmu kolem a kolem chtěl bych vidět co by napsal o VW golf.. :) když už je tu porovnal... autor totiž porovnává absolutně neporovnatelné vozy. Proč nesrovná 1.4 golfa.. jako nejslaší auto..?? proč nevezme poměr cena výkon..?? schválně proč se nezmínil o ceně alfy .. a nějakého toho golfa.. .proč.. protože je to neporovnatelné.. golfa si koupí kokos co chce být asi IN nebo co.. protože němci jsou přeci best.. ale opak je pravdou širokosáhlý úpadek VW group který je všeobecně známý se za peníze které za jejich auta chtějí vůbec neodpovídá kvalitě! ale dost.. to jsou zase mé subjektivní dojmy. To tu řešit nebudem.. bude li mít někdo zájem ať mi napíše. Ale vratme se k tématu. Alfa 147 rok tak 2002-3 v plné palbě 8x airbag ASR dvouzonovou digitální klimu originál lité kola pohodlné sedačky pěkný interier pročalouněný místy kůží s palubním pořítačem a tempomatem s motorm 1.6 88kw. a cena nějakých 130-180 tisíc. motor bude mít najeto do sto tisíc a podvozkově to auto bude v pořádku. viz můj případ .. alfu jsem koupil v roce 2006 v lednu po mladé slečně a zabaveném leasingu. za auto jsem tehdá dával 200. jediné co na autě bylo špatné je že slečna neuměla parkovat.. a kanali ji moc neříkali... jinak auto v top stavu. Byl bych rád kdyby mi autor ukázal cenu srovnatelného golfa... jak výbavou .. tak motoricky.. tak vzhledem.. myslím že cena houpající se ještě dnes.. za hranicí 190 000 o tom vypovídá své.. nehledě na to že bez výbavy.. :-D tak potom ať se autor zamyslí nad tím co píše.. co kritizuje.. a proč v alfa 147 vyhrála auto roku když přišla tehdá na trh.. a proč za rok 2007 se stala skokanem roku ve spolehlivosti v hodnocení německých řidičů o 4.5% a dostala se na pozici 36 což je hodně daleko před golfem passatem.. a tuaregem... nevím pán co tohle napsal se asi potřeboval někde vypovídat.. a hold nechal stranou všechny zábrany jak něco poplivat.. upřímně .. jezdil jsem za dobu co mám papíry ve spoustech aut.. a pocity jako mám v alfě 147 se nedají popsat.. a kdo chce srovnávat srdceryvnou 147 s golfem je podle mě blázen.. je to totiž jako srovnávat den a noc... ta auta nemají za mák společného.. a alfa ve všech aspektech strčí golf do kapsy..

5 DanDee DanDee | E-mail | 6. února 2008 v 19:12 | Reagovat

nemůžu si ještě odpustiti doplnění.. autor výše psaného článku porovnal auto v nejzákladnější verzi... proč k němu také nepřirovnal golfa s tzv. nejholejším zadkem.:?? :-D protože od alfy TZV. dostanete mnohem víc za dnes mnohem méně peněz.... :-D adio golfe.. :) ale říkám.. kdyby chtěl někdo vědět můj názor klidně se ozvěte.. mailík jsem přidal.. rád vám povím jak se na to dívám já.. rád vás také svezu.. pokud máte golfa.. :-D aby jste pochopili proč to co říkám.. proč si to myslím.. protože mám doma důkaz místo slibů.. :)

6 Petr (Ludeco) Petr (Ludeco) | 10. února 2008 v 14:54 | Reagovat

pro DanDee: porovnávali jsme Alfu a Golfa v jediný den, reportáž o něm, přijde brzy...alfa 147 je oproti golfovi ve většině případů šašek a to nám řekl i PR Manager AAA Auto, se kterým jsme auta testovali.

7 MAX MAX | 23. února 2008 v 3:07 | Reagovat

Tak někdo z AAA  moudře radil? Pokus si tedy necháte radit v áčkách tak to je naprosto bez komentáře. Měl jsem Golfa IV 1.9 TDI a momentálně mám Alfu 147 1.9 JTD. Jsou to opravdu neporovnatelná auta. Šašek je ale opravdu ten golf. Zřejmě ho navrhoval ruský konstruktér.... Před golfem jsem měl 156 ku Alfu a zase sem se k Alfě vrátil.. proč? Spolehlivost, dynamika, pocity a v neposlední řadě spotřeba!!! Motor od VW není to pravé ořechové JTD je o něčem jiném. Jo a víte vůbec co je PR manager a čím se asi řídí? Český trh je orientován na západ od nás ne na jih a proto v AAA asi zřejmě také preferují německá auta. Ještě dodám, že 147 používá převážně moje žena, já pouze když si chi užít jízdu po otravování se ve služební Octavii II 2.0 TDI PD -  (mimochodem "žere jako prase olej i naftu")

8 Corse Corse | 3. dubna 2008 v 11:28 | Reagovat

Zdravím všechy,

hluboce nesouhlasím s touto recenzí, sám Alfu 1,6 (105ps)  provozuji a s jejím výkonem i pohodlím  jsem absolutně spokojen. Před koupí tohoto vozu jsem také o VW Golfu přemýšlel, ale po porovnání obou vozů nebylo co řešit, vyhrála Alfa a i přesto, že cena byla o poznání vyšší. Jsem maximálně spokojen, vždyť: má někdo hezčího Golfa, než já Alfu? :)))

9 osvi osvi | 4. dubna 2008 v 15:18 | Reagovat

jenom sem se chtěl zeptat taky uvažuju o koupi 147, ale docela dost lidí mi tvrdí, že alfy sou nespolehlivý a že za servis dám majlant...tak mi prosim někdo kdo má zkušenosti řekněte jak to s tim servisem je..díky

10 PhantomCDL PhantomCDL | 6. dubna 2008 v 11:04 | Reagovat

2 osvi: Máme v rodině dva italské vozy, je pravda, že občas je se spolehlivostí problém, ale řekl bych - trochu jinak než to lidé vidí. Auta jsou to nadmíru spolehlivá, nikdy tě nenechají ve štychu. Ale když koupíš ojetinu, musíš dávat dobrý pozor co kupuješ, tahle auta holt svádí k ostřejší jízdě a díky tomu bývají značně zdevastovaná. Takže se nech povozit, všechno si prohlídni a tak. Počítej s nějakými investicemi, ale když nebudeš škudlit a dáš autu to co nemělo, problémy se na dlouhá léta vytratí. A pak budeš už jen spokojeně jezdit :))) Jdi do Alfy, ničeho se neboj ;)

11 Honza Honza | 6. dubna 2008 v 22:09 | Reagovat

Připouštím, že jsou lidi, kteří necítí motor/ kterej miluje otáčky a netrápí se ani okolo červeného pole/, nemají radost z ostrého řízení, z podvozku jak řemen, o kterej se můžu opřít a trochu do tý zatáčky najet.Ty potřebujou německej autobus pro přepravu z bodu A do bodu B.Alfa 147 je zatraceně dobré auto.Jak říká moje žena,- odkojená passáty a volvy-, pomlouváš Alfy-tak to jsi buď natvrdlej, nebo jsi v žádný nikdy nejel.To bejvá nejčastější.O moje GTV 3.0 V24 se trvale hádáme.Je to droga a zvuk tohohle třílitru před utlumením EURO4je neopakovatelnej- i moje žena vypíná rádio.Holt technickej ředitel od Ferrari,kterej ho kreslil věděl jak to má vypadat

a tenhle ,byť jen V6, mu ani po těch letech ostudu nedělá.Není třílitr jako třílitr.Italskej kilowat

není německej kilowat.

12 Honza Honza | 6. dubna 2008 v 23:58 | Reagovat

Ještě k tomu servisu-stejně jako Bmw,servis Alfy chce fachmana,ne učedníka na jámě ,byť ve značkovým servisu.Tohle není škodovka, variátor časování ventilů lze opravit výměnou pružiny za práci +160Kč,nebo ve značkovým servisu výměnou celýho variátoru za 7 táců s prací. Po peripetiích v renomovanejch servisech jsem se orientoval na kluby konkrétního modelu,většina Ti řekne, kam jezdí-Imofa,Srba atd. to asi určitě nebude.Tady se spíš bohužel hrabe.Pak přijde zkušenej praktik a opraví to po nich.Když jsem si vyslech taneček okolo brzdových destiček u Srby-ten tyátr,pak chápu ty strasti a žehrání na servis.Ale to je o lidech-

snaha všech velkejch servisů je podobná.Maximální faktura,co nejvíc vyměněnejch dílů.Zeptejte se, za kolik vám na 3.0 udělají rozvody v Imofě a kolik vám za ně naúčtuje" klubovej" automechanik jednotlivejch modelů.Na TS je to podobný.Hlavně do toho dávat olej Selenii 10W60 ať si rozumbradové v servisech /co jsou všeználkové na všechny značky a žádnou pořádně/ říkaj co chtějí-TS je o oleji když ho dostane jde žíznivě do otáček.Castrol a podobný sračky lijte do německejch autobusů,blbosti typu 0W30,5W40 u Alfy zapomeňte,olej dotěsňuje v TS klikovou hřídel a v otáčkách při vysoký teplotě 10W60 houstne a vymezuje pohyb kliky.Pak i TS vydrží hravě 300 tis.zatraceně v kondici.A hlavně podčtvercový motory typu TS/který sváděj k vytáčení i 60-ti letýho dědu/ potřebujou olej s teplotní rezervou.Po osmi tisících ven, žádnejch 15,tohle je motor se sportovní charakteristikou, ne Felicie nebo Fabie.Variabilní hlava a hydroštely Alfy nesnášej sračky.

Jeden klasik který je léta spravuje vždycky říká:Italský auto je fajnová slečna-žádná německá děvka,tohle není tvoje stará, abys jí drhnul "nasucho".Italský auta spotřebovávají olej záměrně,kontrolovat je samozřejmostí min. po 1tisíci.Ne jak u Fabije nalejt a po 15 vylejt.

Kdo tohle nechápe ať si radši koupí Fabii nebo německýho Golfa.Ital je jiná filozofie.

13 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 0:12 | Reagovat

Modely Eco vynechte, variabilní časování motoru TS dává duši a výkon,pružnost v celým poli otáček.Spotřeba Eco modelů bývá i vyšší.

14 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 0:17 | Reagovat

Opravdová síla motorů s variabilním časováním začíná od 4tisíc otáček a zatraceně chutnat vám bude okolo červeného pole,ne okolo2tisíc.Tak to bylo myšleno.Golf 1.6 není srovnatelné auto

pro toho ,kdo ví jak u Alfy šlápnout na plyn.

15 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 0:22 | Reagovat

Mrkněte se na přední nápravu u Golfa a na poctivý lichoběžníky u 147.Kdo ví o čem to je, chápe.

Na podvozku Golfa se Audi TT doslova trápí, motor s trochu vyším výkonem podvozek vysloveně

nestíhá.To se u 147 GTA 3.2 rozhodně říct nedá.Není to stejná liga.Zadní nápravu si prohlídněte

třeba jen za jízdy za 147.Podvozek má rozhodně na 2.0 TS motor se 114 kW.I na 182kw v 3.2V6.

Otázka je, jestli na to taky má řidič.

16 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 0:36 | Reagovat

Před pár lety se mladý cápkové s Q7 z nějakýho motoristickýho časopisu smáli starýmu mechanikovi, co na tý rachotině -Alfě 75 3.0 s dvojitým karburátorem Web-.vidí tak zázračnýho.

Tak je naložil a svezl.Když zastavil, otevřeli dveře a kolektivně blili.Kupte si místo Q7

auto, co má poctivej podvozek a trochu jede hoši.....zašklebil se starej kus.Tyhle auta potřebujou totiž řidiče.

17 PhantomCDL PhantomCDL | 7. dubna 2008 v 12:03 | Reagovat

2 Honza: Respekt woe, přiznávám že mi spadla huba. Táta má Lancii Thema 2.0 16V Turbo...i když jen dvoulitr, eMkový bavory a Meďáky se kliděj z cesty...

18 Alča Alča | 7. dubna 2008 v 12:04 | Reagovat

Ahoj....mam 156ku,ale chci jí prodat a koupit si 147ku,protože chci novější rok a hrozně moc se mi líbí design 147.Alfičku jsem si nechala přitahnout z Německa,chtěla bych se zeptat,jestli si mam nechat přitahnout i 147,kde jste ji koupili vy??

19 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 16:39 | Reagovat

A co teprve stará  Lancia Thema 32.8- tý dali osmiválcový srdce u Ferrari, vypadá jak krabice, ale seřeže skoro všecko, co jede po silnici.

20 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 21:51 | Reagovat

PhantomeCDL ten "přeplňovanej jen 2litr" je srdce ze závodní Lancia Delta,která to pěkně kosila, měla tři diferenciály a vzadu torsen-tak možná si to ti Němčouři pamatujou a radši se kliděj..

21 Honza Honza | 7. dubna 2008 v 23:05 | Reagovat

Když už Golf-tak stará Lancia Delta.Odtud ty Němčouři opisovali.Ale na ten nádhernej přeplňovanej

motor, kterej je důstojným soupeřem pro kde co na silnici i po těch dlouhejch letech nějak pozapoměli.Tyhle německý loudátka jsou sport pro holky.I ty tři diferenciály se jim nějak někam zakutáleli.Do golfa teda určitě ne.Ona stará Alfa 33 1.7  4x4  boxer nařeže Golfovi kdy si vzpomene a v baziši dneska vyjde okolo 30 t v slušným stavu.To musí být pro Golfisty tristní.

22 PhantomCDL PhantomCDL | 8. dubna 2008 v 11:57 | Reagovat

2 Honza: Nebudeš tomu věřit, ale o Lanciích toho vím docela hafec ;) Vím i o 8.32, má ji dokonce jeden maník tady v Praze, známe se s ním přes Lancia klub... a Deltička? Nejlepší auťák na světě, na rovince sice trochu ztrácí ale na klikatých silničkách...nemá konkurenci. Nedivím se že takový p. Vavřinec si ji tak dlouho vydržoval na závody do vrchu... jj, Ital je Ital...nemčouři se můžou jít klouzat...

23 osvi osvi | 8. dubna 2008 v 16:26 | Reagovat

čumim čumim čumim asi se vyznáte... italský auta jsou pro vás nejspíš velká vášeň, snad bude i pro mně!!a nebudu zklamanej z alfy 147...

24 Honza Honza | 9. dubna 2008 v 10:38 | Reagovat

PhantomCDL-mí kecy nejsou určeny pro poučené,mladý už si tu krásnou historii nepamatujou a myslej si, že sporťák vymysleli v Německu...určitě mi nejde o to nosit do lesa dřív  :) -jsem doběla kvůli tý germánský masáži v českejch  časopisech,lidi to berou bez korekce...

25 Honza Honza | 9. dubna 2008 v 11:05 | Reagovat

Phantom CDL-moje řeči nejsou pro poučené..:)Když chtěla udělat před 15 lety Alfa hbitej sporťák, půjčila si od sesterský Lancie motor a podvozek z Delty.Narodila se tak 155 Q4, která vyhrála 18 závodů z 20 ve stejným roce.Když chce Hondapostavit důstojnej sporťák v roce 2007-použije zadní vlečenou nápravu alias poslední Civic.

To je ke zblití.To neudělá Alfa do konce týhle značky- se takhle nesníží.Italové mají svou důstojnost.Lidem je docela jedno co je pod líbivou kaslí.tak proč se namáhat..Ještě že ten motor Civicu aspoň jakž takž zůstal.....A vo tom to dneska je.Prostě koncerVW dělá slušný rodiný auta.Tečka.-

26 Honza Honza | 9. dubna 2008 v 15:12 | Reagovat

To že Alfa udělala ústupek v nejlevnější 147 pro maminy s dítětem a ustoupila u této jediné varianty

1.6 Eco od variabilního časování motoru TS-jedině z důvodu údržby a citlivosti na stav oleje u lidí

"uživatelů" je u Alfy výjimka. Kdy udělá i Golf výjimku opačným směrem a aspoň instaluje do všech svých modelů automaticky variabilní časování.Křivka točivosti i výkonu u moderního motoru si to jednoznačně zaslouží.Stačí u Italů nakoupit..,dělají to i  jiní,není to zase žádná ostuda.Pak by se Golfy tak netrápily ve vysokejch otáčkách-ale to je zase i o vrtání a zdvihu..

Každý auto má svůj strategickej motor-147 má duši ve 2.0 TS s torsenem na předku.

Prostě takhle vnímají Alfy Italové,kdo hlídá každou kačku za benzín musí zapomenout na cuoresportivo.v tom smyslu slova.Alfy patří sem.

Když tak Alfa 145  Q4 2.0T.S. předchůdce 147 stojí pár kaček...stačí se projet a pak sednout do čtyřkovýho Golfa..

27 Honza Honza | 9. dubna 2008 v 15:22 | Reagovat

Jo ta 145 má jen maličko přes 1100 kilo-147 bohužel min. o 200 kg víc.Bezpečnost je bohužel  bezpečnost.

28 Honza Honza | 9. dubna 2008 v 15:22 | Reagovat

Jo ta 145 má jen maličko přes 1100 kilo-147 bohužel min. o 200 kg víc.Bezpečnost je bohužel  bezpečnost.

29 PhantomCDL PhantomCDL | 10. dubna 2008 v 17:07 | Reagovat

2 Honza: Mno, možná se budeš divit, taky patřím mezi mladíky, je mi 20. :) Ale na Italech jsem vyrostl... z porodnice mě odvezl Fiat 128 A 55HP r. 1970....

30 Honza Honza | 20. dubna 2008 v 7:58 | Reagovat

Na závěr téhle rozpravy z mojí strana přikládám oficiální článek, který mluví

jasně.Alfa 147 1.6 prostě potřebuje taky především řidiče-pak ukáže co umí.

Aktuality :23.05.05

Italové nejenže vyrábějí auta plná vášní a emocí, ale navíc s nimi i rádi závodí. Italský měsíčník AUTO v půlce května uspořádal čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Misano Adriatico. Mezi soupeře pozval tento rok sériově vyráběné vozy ze segmentu C, s motory zážehovými i vznětovými. Výkon všech se pohyboval na hranici 115 koní. O tom, že závodníci dali všem strojům pořádně zabrat, není pochyb.

Celkem se zůčastnilo 25 vozů od 11 různých výrobců. Řídili je italští a jiní motorističtí novináři a testovací řidiči, a během závodu si navzájem vozy vyměňovali. V závodu bez přestávky, jenž přerušovalo jenom pravidelné tankování a výměna pneumatik (od sponzora Michelin) zvítězila Alfa 147 1,6 Twin Spark, když protnula cílovou pásku o 27 sekund dříve než druhé nejrychlejší BMW 118d. Třetí největší počet kol dojela Honda Civic 1,6V-Tec.

Alfa při tomto maratónu ujela celkem 642 kol, což činí v přepočtu asi 2606,5 km. Průměrnou rychlost si přitom udržela na úctyhodných 108.542 km/h. Za dobu závodu vyměnili její mechanici jedenkrát brzdové destičky a třikrát přední pneumatiky. V těchto extrémních podmínkách se na spotřebu příliš nehledí, ale přece jen. Alfa si řekla zhruba každé čtyři kilometry o jeden litr benzinu.

Pořadí v kategorii zážehových motorů: Pořadí    Vůz      Počet kol

                  1    Alfa Romeo 147 1.6 TS              642

             2    Honda Civic 1.6 V-TEC Sport    -4

             3    Citroen C4 Coupe 1.6 16V        -7

             4    Toyota Corolla 1.6 VVT-i         -11

             5    Mazda 3 1.6 16V                    -12

             6    Ford Focus 1.6 Ti-VCT              -13

             7    VW Golf 1.6 FSI                     -15

             8    Audi A3 1.6 FSI                     -16

             9    Renault Mégane 1.6 16V        -19

            10    BMW 116i                             -21

Alfa 147 svoji výjimečnou spolehlivost potvrdila již týden předtím, kdy v obdobném závodě na okruhu Nürburgring zvítězila v kategorii vznětových motorů s jednotkou 1,9 JTD 20V Multijet. Za sebou nechala vozy jako BMW 330d (o 4 kola) či VW Bora Tdi (dokonce o 8 kol).

Autor : Aleš Kabourek

31 ben ben | 16. května 2008 v 20:06 | Reagovat

Taloši mají nejlepší design, kdo tvrdí že ne je pako, které neví co je šik...

Souhlasím skoro se všema, jen ne s tím kdo napsal ten článek...147 je nejkrásnější ze své kategorie a je to fakt kundička o kterou se musíte starat a mazlit ji. Nechápu ty, kteří první co koupí tak je škodovka jen proto, že je to "české". Kdyby všechny auta byly tak vymazlené jak jsou italské auta, řízení by byla vášeň a ne otročina 35letých začátečnic, které jezdí "bezpečně" čumějíce na kapotu zatímco okusují volanty...

32 Hmmmm :-D Hmmmm :-D | 19. května 2008 v 8:37 | Reagovat

Dovoluji si podotknout, ze sasek je pouze autor clanku. V zivote v Alfe neujel ani metr, ale bude to auto hodnotit na zaklade posouvani prednich sedacek... Opravdu objektivni hodnoceni. Tvrzeni o "budicich" je samozrejme kec, jako vrata. Nikdy jsem nemel problem cokoliv na techto pristrojich sledovat. Asi si autor zapomnel nastavit volant na vysku sobe relevantni a pres obroucku volantu proste na budiky nevidel :-) Jinak co se tyce ovladacu topeni - neshedavam na nic vubec nic nelogickeho. App., kdyz jste v koncich, mily pane autore, zkuste manual. Lidem s pomalejsim chapanim je urcen... Vzdyt vy ani nevite, ze design 147 je v podstate retro a nemate ani potuchy, proc ty budiky vypadaji tak, jak vypadaji. App., za to, ze je neco rozbite (viz ty tlumice), nemuze to auto, ale jeho majitel. Takze takoveto subjektivity do recenze vubec nepatri.

33 PhantomCDL PhantomCDL | 20. května 2008 v 18:50 | Reagovat

2 Hmmmm :-) : Seš asi malej debil co? Di fakt do piče... chtěl bych vědět kolik ti je...určo seš zas nějakej desetiletej odborník. To že auto bylo rozsekaný, takže dojem byl horší než běžně, je tam napsaný. Jestli sis nevšim, budíky byli po faceliftu uplně předělaný, protože ty púvodní byli moc utopený a vidět na ně bylo blbě a basta. A čudlíky od topení jsou taky hrozně složitý, a jestli se ti to nezdá, můžeš to sem kurva napsat slušně a ne hned dělat z autora piču, uvědom si že to sem napsal podle toho jak to cítil, jakej to na něj udělalo dojem....tvuj komentář stojí za vyližprdel, seš stejnej dement jako ten kokot GTI... a sehnat manuál od bazarovýho auta? :-D Haha...to by byla sakra náhodička... navíc když to AAA vozí z ciziny, tam určitě bude českej manuál... debile... když se ti tu nelíbí, nemusíš sem chodit...

34 75 75 | E-mail | 23. května 2008 v 7:55 | Reagovat

Chci slušnou alfu 75 3.0 a nedaří se mi ji sehnat.   Kdo mi pomůže?

35 147 1,9 JTD 16V 147 1,9 JTD 16V | E-mail | 24. května 2008 v 11:16 | Reagovat

Cetl jsem vase reakce a je pravda, ze Alfa je proste citovou zaezitosti.

Ja vlastnim 147 ve verzi 1.9 JTD MultiJet a jsem maximalne spokojeny, jezdim dlouhodobe za 5,5 l/100km, co vic si muzu prat, jen aby byla opet levnejsi nafta.. :) posledni dobou to jde tragicky nahoru.

Navic takovy vykon, jakym tenhle motor disponuje, je proste uzasne... Bracha, ktery ma VW Passat 1,9TDI 4motion v plne vybave je vzdy nadsen,y kdyz muze ridit moji Alfu, takze uz to hovori za vse...

Mejte se hezky ahoj

36 vesik vesik | 7. června 2008 v 16:12 | Reagovat

tak jak to tak čtu...vyhrává alfa....jen by to chtělo někoho nezaujatého...všichni tady píšou kdo už 147 má.....mám golfa 4...a přemejšlím o 147..ale pro nic za nic asi golf stejnýho roku jako alfa nebude o několik desítek tisíc dražší?????

ještě pořemejšlím...konec

37 black angel black angel | E-mail | 4. července 2008 v 14:58 | Reagovat

vše co napsal dandee tak s nim plně souhlasím, mám 147 v 1.6 tu nejsilnější verzi která má 125koní. za prvé se nedá srovnávat s golfem který je uplně jiný a v podstatě nesrovnatelný co se týče designu a bezpečnosti tak golf se muže zahrabat. co se týká podvozku tak147 sedí jak přibitá a když do ní sedne nějaký trouba a neví že dírám musí vyhnout a nebo do nich nejezdit rychle tak odrovná podvozek u každýho auta. Ten kdo psal tenhle komentář tak psal o voze a myslel na kozu nechápu jak tohle někdo muže napsat když to auto nezná. souhlas s Dandee 147 super

38 Doli Doli | 5. července 2008 v 12:43 | Reagovat

Po značce Alfa Romeo jsem toužil už na základce,je to hodně let zpátky!Teď sem si pořídil 147 a první dojem po svezení mě vůbec nezklamal ba naopak!Čekal jsem tvrdší vůz ale byl jsem mile překvapen!Jezdil sem ve fabii a octavii a připadal si,jako když sedim na dřevěný lavici,jak sou to tvrdý auta!A co se týče místa vzadu, ať se de nějaká německá octávka se s rovnáním s Alfou vycpat!!!A místo u spolujezdce má na své rozměry překvapivě velký prostor.Budíky,interiér,design,´jízdní vlastnosti super!!!

39 Rikochat Rikochat | 25. srpna 2008 v 9:33 | Reagovat

Proč si v autě nepouštím rádio s čupr music a best hity, ale raději poslouchám jak mi ,,vrní,, motor ???

Proč se všichni otáčejí, když kolem nich profrčím ???

A proč můj táta autodopravce co jezdí dálkovou dopravu, doma na dvorku má VW chce alespoň na chvilinku řídit moji auto ???

Jsou otázky, na které zná odpověď pouze majitel Alfy Romeo 147, jako jsem já :o)

40 Nezaujatý :-) Nezaujatý :-) | 23. září 2008 v 9:16 | Reagovat

Podvozek na A 147 sedí dobře no přímo skvěle, ale pojem pohlcuje nerovnosti prostě nezná :-)

Takže pozor to auto není na denní ježdění do práce a bohužel to krapet snižuje užitnou hodnotu!!!

Spotřeba při hyper úsporné jízdě cca 7,5 na 100, ale to se nesvezete!!! Jinak spíš 8-9 !!!

To je v dnešní době prostě moc a opět to není na denní ježdění. Spotřeba oleje cca 0,5 l na cca 3000 km to se dá vydržet ale taky to není na denní používání !!! Kvalita zpracování interiéru OK, ale opravdu pro 4 dospělý to není, ale to snad nikdo nečekal ne?

VW Golf oproti tomu je auto na denní používání!!! Takže pokud si s autem rádi hrajete a užíváte si pocit s jízdy a jakoby chcete levné auto - klidně kupte alfu 147. Pokud chcete držáka a spolehlivost, pak to zvažte alfa není nespolehlivá ale zvuk 1,6 TS na volnoběh mě jako člověka co dělá s autama rozesmívá :-) A to i po výměně rozvodů a variátoru!! Za studena je zvuk OK za tepla klape prostě jinak než konkurence :-))

41 Doli Doli | 1. října 2008 v 18:17 | Reagovat

Pro nezaujatého....Mám alfu 147 a rozhodně žádný klapání neslyším,tak se z toho vw neposer ty mechaniku od forda!!!

42 Milda Milda | 7. října 2008 v 9:40 | Reagovat

Zdravm Vas, mam alfu 147 1,9 multijet a uzivam ji ke kazdodennimu jezdeni do prace a na moravu, za 3mesice najedu v prumeru 3000-5000km a musim rict po predchozim jezdeni s a3 1,9TDI se neda srovnat, podvozek je stabilnejsi, mene pazvuku z interieru(meli jsme ji delsi dobu) a o motoru netreba se rozepisovat a to jsme meli nejsilnejsi TDI sve doby. Jedine co mela A3 lepsi byla prevodovka, kratsi radici drahy. Spotrebu mam 5,7 a po kontrole oleje jsem stastny ani kapka pryc. Momentalne misto A3 parkuje C amg a pri kontole oleje po 9000 jsem nechapal. Proste olej tam neni. Auto stoji venku, startovani bezproblemu a motor i po natoceni tichy, v porovnani s A3 zadny nytovani,to bylo jak u traktoru. X der jsem s pordvozkem chytil to se na ceskych silnicich neda zmenit a podvozek naprosto v poradku, nevim kdo prisel na to ze je nejak citlivy, na A3 kazdou sezonu odesly silentbloky na predni naprave a to byl pozitek :o)), kazde auto ma nejake mouchy ale pokud nekdo kupuje pomoci kompromisu myslim ze alfa 147 je velmi rozumne auto, hrave, pekne, funkcni. Prymslel jsem i nad golfem bohuzel nema takovy motor a uvnitr je to velky rozdil

43 michal michal | 21. října 2008 v 23:57 | Reagovat

taky mám 147, ale dvoulitr. Ten článek je nesmysl, autor musel hodnotit snad auto jenom podle fotek nebo nevim. Že na budících není nic vidět? Tak si to chce seštelovat sedačku, protože budíky jsou na tomhle autě pomalu to nejlepší. Vypadá to perfektně,vidět je vše, super sportovní vzhled a přehlednost. Jenom uvedu, že stejné budíky má např. mercedes sl55 amg, auto za bezmála 5 mil kč a další sporťáky. to snad mluví za vše. Místa v zadu je normálně na třídveřové auto, srovnal bych to např. s kupé bmw řady 3. Co se týče motoru nevím jak 1,6 ale já jsem s 2,0 spokojen, dá se s tím zajet i sportovní jízda. Podvozek paráda, v kombinaci se 17 nádhernými alfa koly super držení stopy. Klimatizace nevím, já mam automatickou, ta má dva displeje, ovládání opět super zvládne to i blbec. Co se týče servisu, mám najeto 105 tis, vyměnil jsem rozvody, jinak nic, naprosto běžné servisní záležitosti... Takže kecy že je to poruchové, beru zase jenom jako závist hloupých čechů co si koupili golfa a teď jsou nasraní... P.S. pro ty co váhají, stačí tyto dvě auta - alfu a golfa postavit vedle sebe a budete se řechtat, golf vypadá jako o deset let starší krabice.

44 michal michal | 22. října 2008 v 0:06 | Reagovat

jinak zapomněl jsem na výbavu, pro hlupáky co si myslí že golf je lepší můžete to srovnat:

10x airbag

kožené sportovní sedačky

17 alu kola

dvouzonova klima

vyhřívané sedačky

tempomat

příplatkové audio bose

multifunkční volat

dešťový a sluneční senzor

atd, určitě jsem na něco zapomněl ale není problém si to případně dohledat. Takové blbosti jako el okna, zrcátka, cd přehrávač, pal. počítač, multifunkční dálkové ovládání ani nezmiňuji.

45 Jarin Jarin | 30. října 2008 v 21:55 | Reagovat

Jsem rozenej ital, ne ohledně národnosti, ale auto-zaměřením. Po úžasným stěhováku Croma 1,9TD,

následovala 156 1,9 JTD, nyní je to 147 2,0 TS, (mimochodem ještě  F 500,600,128 Rally a pod.),

a když čtu ty "úžasný recenze znalců" - asi je někdo platí- tak je mi trochu blbě - jako z naší politický scény !!!!!!!!!!!!!!

46 Fiat Marea 1,6 Weekend - Fiat Punto mk3 1,2 8V Fiat Marea 1,6 Weekend - Fiat Punto mk3 1,2 8V | 18. listopadu 2008 v 20:56 | Reagovat

jsem rád když si můžu přečíst takové komentáře :) nikdo mi nevymluví že neni nad itala. jsem s nima naprosto spokojený . nikdy nechtěli víc než pravidelný servis a ten poměr ceny a výkonu.. většina známých má auta koncernu VW a hlavně passaty. Jeden fajšnmekr mi kdysi řekl.. Je to o stylu. A ital je láska na první pohled. Bohužel v čechách platí že kdo má němce je tzv: "za vodou"..   Svezl bych je v mojí byvalé 164 3.0 4x4  ..  poslali by pašíky ze skály.. :)))))

47 Sleit Sleit | 26. listopadu 2008 v 12:42 | Reagovat

Caute alfáci já mám alfu 147 2.0 l benzin 150 ps selespeed plná palba .koupil sem s jii proto že má dizajn a styl. a to u vw golfa za ty peníze nenajdu. mimochodem golfy a octavie si dávám na cestách jen na rozcvičku .) ALFY JSOU RAKETY NA KOLECH .)

48 Sten Sten | E-mail | 30. listopadu 2008 v 14:35 | Reagovat

Zdravim talky si myslim ze autor pise p....... protoze alfa je uplne skvela a jako kazde auto ma nejake ty mouchy mel sem 33 a parada ted chci presedlat na 147 a proto DanDee nemohl bys mi poslat sve poznatky a teto dracici? dik streedfighter@seznam.cz

49 Alfista zdeněk Alfista zdeněk | E-mail | 11. prosince 2008 v 18:14 | Reagovat

Ahoj je mi 21 let a koupil jsem si alfu 147 2.0 twin spark.za 159 tisíc korun.měl jsem ji na kontrole u jednoho velmi šikovného mechanika který se italskými auty zabívá velmi dlouho a řekl mi ....to auto je v perfektním stavu jak motorově tak podvozek....jediné co mě na ni měnil tak řemen na pohon klimatizace...ještě mám problém se stahováním okénka u spolujezdce a špatném zamykání zámku na pravé zadní sedačce při vrácení sedačky do normal. polohy zpět ze sklopení...koupil jsem ji v plné výbavě na 17 palc. sportovních kolech rudých kož. sport. sedadly.Jezdil jsem v kamarádovym golfu a.....můj závěr jak jízdními vlastnostmi tak vzhledem out i in se to doopravdy srovnávat nedá,toď vše co jsem chtěl napsat.Ať ten upovídaný test driver zkusí alfu.....prodá svýho golfa hned....

50 Tutty Tutty | 26. ledna 2009 v 13:29 | Reagovat

Taky uvažuji nad koupí A 147 1.6 jako náhradu za R Clio 1.4 pro manželku. Původně jsem uvažoval nad novějším cliem ale vzhledem k cenové relaci 5-letých aut mě 147 docela láká, zvlášť po vaší všeobecné chvále nad jízdními vlasnostmi. Doufám, že nebudu zklamán, neboť jsem léta hýčkán bezkonkurenčním P 306 S16.

51 Corse Corse | 30. ledna 2009 v 23:08 | Reagovat

Sorry, vím, že jsem už psal, musím ještě něco doplnit :)

http://cz.youtube.com/watch?v=a2vGPQiuJFE

52 sax sax | 15. února 2009 v 9:34 | Reagovat

Shodou okolností mám taky 147, je mi jedno že autor článku neumí otočit s topením a nevidí na budíky, ale rád bych si někdy přečetl nějakej normální, článek, neříkám, že 147 je best a golf zmetek, oba můžou bejt jak krasavci, tak pěkní potížisti (podle předešlýho majitele), no a nějakej sprosťák kterej tomu vůbec nerozumí (PhantomCDL) a napadá jeden odvážnější názor tisíci sprostejma slovama je pro mě ubožák. Když budu chtít auto pro rodinu, tak si budiž, koupím Oktávku, ale já chci auto pro sebe. Co máte za auto vy co tady 147čku tak haníte? Fábii? tak si vedle mě pojďte stoupnout na sprint, mám 1.6 120kobyl a jakýkoliv "dýchavičný" Fabie nebo Golfa se nebojím, v kolika s nima vůbec řadíte? já nemám problém s šesti, šesti a půl tisícema :) Tam to auto teprve žije. Jestli má někdo jinej nebo stejnej názor, tak rád pokecám: saxas@email.cz

53 sax sax | 15. února 2009 v 9:36 | Reagovat

a ještě ten paradox autora a AAAčkařů.....článek 147 téměř odsuzuje a hned pod tím banner: Zaujal vás tento vůz?.....tak co vlastně chcete?

54 Alex Alex | 17. března 2009 v 11:56 | Reagovat

Kdo miluje Alfa Romeo jako ja, takovy kraviny neresi....jestli pak na 147 delas trochu tuning, tak na nejaky fabie nebo golf se muzes vysrat... vydeli ste nekdo havarovany 147 na ulicich?? ani jedno... sou dobry motory, vydrzeji dlouho kdyz clovek umi se postarat, spickovy style....100% cistokrevni sportak!

55 Lakynacek Lakynacek | E-mail | 25. března 2009 v 11:38 | Reagovat

Zdravím všechny nadšené alfaře.Já jsem si koupil svou Alfu Romeo teprve před 14ti dny a musím přiynat,že mě zaujala svými nádhernými křivkami hned co jsem ji uviděl.V tu chvíli mi bylo jasné,že ona je ta pravá pro mě.Jsem mladý a bez rodiny tak proč si nedopřát.Alfa Romeo 147 je má krevní skupina.Dnes nechápu jak jsem mohl jezdit v Mazdě a myslet si co úžasného doma mám.

56 matardo matardo | E-mail | 31. března 2009 v 23:35 | Reagovat

Čaute Alfáci,konečně jsem našel nadšence pro Alfu jako jsem já,taky jsem koupil 147čku teprve před měsícem a půl,auto se mi hrozně líbilo co se týče designu,ale pořád mi ji někdo hatil po motorové stránce,že Alfa je smrt atd,i přesto jsem si ji koupil a teď můžu s klidným srdcem říct ať jdou do prdele....Auto je parádní mám 1.6 sice tu slabší 77kw ale i tak jsem z ní nadšený,jede úžasně je pohodlná,krásná a silná.Taky jako někteří z článku jsem chtěl jít do golfa a jsem štastnej že jsem se rozhodl pro Alfa.Tyhle dvě auta se nedají vedle sebe postavit je to jako nebe a dudy. Dále se golf absolutně nechytá a golfa má každej vůl,když jedete městem tak golf není to auto které je středem pozornosti,ale jakmile se v zatáčce objeví 147čka tak to je jiný kafe. Tak abych to shrnul ať Alfy slouží a přeji hodně štastných najetých kilometrů,jo a ještě k tomu článku to s těma budíkama nemůžu nějak rozdejchat,dyť to je to nejhezčí na celým interiéru

57 extenzi extenzi | 5. dubna 2009 v 22:31 | Reagovat

Zdravim koukam na tyhle clanky ctu jen same dobre zkusenosti u 147,chci si ji koupit poradte chtel bych motor 1.6 kolik si to veme prumnerne ?dekuji

58 matardo matardo | E-mail | 7. dubna 2009 v 8:14 | Reagovat

Já mám tu slabší verzi 77kw která by měla žrat víc než ta silnější a jezdím v průměru kolem 8 litru,záleží jak se jezdí,rádo to nutí někdy pořádně šlápnout a tam je ta spotřeba o něco vyšší,ale když se otáčkoměr pohybuje v poli kolem pěti tis. tak  to je teprve koncert,auto dělá divy,takže se stává, že ta spotřeba je trochu vyšší častěji,ale je to pouze o stylu jízdy.

59 Rudy Baštr... Rudy Baštr... | E-mail | 6. května 2009 v 21:09 | Reagovat

Zdravím...Rozhodl jsem se,že taky něco hodím.Je mi 22 let.Již od základky jsem se vezl na vlně puberťáckých snů,že jednou budu jezdit v luxusním sportovním "bencu"(jak jsem mohl být tak blbý?),nebo aspoň v nějaké audině,popřípadě WV(škodovku odjakživa nesnáším a to ve všech modelech vyjímku snad tvoří Superb "09",ale to neí vytoužené auto).Takže tyto myšlenky jsem měl do doby,než jsem neoblékl montérky a nezačalzačal dělat...Po první výplatě byly myšlenky fuč....(O nějaké Alfě jsem vůbec ani pořádně nevěděl).To se však změnilo v době,kdy si brácha chtěl koupit silný,cenově dostupný a ještě k tomu skvěle vypadající sporťák.Říkal jsem si....žeby "bávo"?Brácha nic neprozradil....Až v den koupě přijel s opravdu nepřehlédnutelným vozem tak zajímavého "dizajnu",který jsem opravdu ještě neviděl...opravdu řekl bych až retrosportovní rysy,které má tato karoserie jsou k nepřehlédnutí (musím se opakovat).Nebudu to protahovat....byla to mě né tolik známá Alfa Romeo.Možná že znalci už asi vědí...Byl to model GTV.Klínovitá karoserie se málo vidí.Podobně vyhlíží např Fiat Coupe.Pininfarina je prostě Pán "dizajnér".Samozdřejmě pod kapotou bil* šestivál o objemu tři litry.Toto srdíčko disponuje opravdu dynamickým chodem.Tahá už od 1200ot.Při 5500ot.vám říká:"To byl jen začátek...teď chytám druhý dech".A vy se zarážíte čím dál dál do skvěle tělo vedoucích sedaček MOMO."Šou" končí okolo 7500ot.,kdy vás zastaví omezovač...Prostě jsem se do této bezproblémové Alfy zamiloval.A nejen do GTV,ale do značky jako takové...A jaktože to to vím?Protože když ji brách prodával,tak jsem ani chvíli neváhal a koupil jsem ji...Já 20 let...čerstvý řidičák...a ještě 220 kobylek pod kapotou,jejihž sportovní srdíčko táhne řidiče kupředu za jakýchkoli otáček a jakýmkoliv zařazeným,jedním ze šesti rychlostních stupňů.Maximálka 250Km/h?Lehce překonáno...:-).Ale toto auto není jen o silném motoru,ale taky o super vymyšleném podvozku resp.zadní hliníkové nápravě,která se snaží kompenzovat nedotáčivost a vede se....a ještě k tomu ten zvuk...nemá obdoby.Prostě vozy Alfa Romeo jsou konstruovány jak s opravdu sportovním motorem tak s elegantním "dizajnem",za kterým se otočí i ten nejzarputivější "audinař".Ano,dříve opravdu byli proslulé svou poruchovostí(zejména do r. cca 95),ale doba jde dál a Alfa Romeo udělala v tomto opravdu pokrok(pod křídly Fiatu).Bohužel musím uznat,že motory jsou poněkud žíznivější,ale je to daň za "Cuore Sportivo".Bohužel mé GTVčko muselo pryč z ekonomických důvodů(nemyslím poruchovost,ale spotřeba,dražší náhr. díly,astronomicky vysoká pojistka a taky fakt,že bych se nedožil třicítky s mou jízdou:-D).Tak jsem si koupil Alfu 147 1.6 TS.Plná výbava.Říkal jsem si...draku(bohužel),jdeš dolů s koníkama a "top speed"...budeš pro smích...ale na druhou stranu 1.6 TS----dvě svíčky na válec?Něco na tom bude a opravdu bylo...125koní.Fábia RS je dětský kočárek...:-D.Dokonce se mnou májí problém i jedna osmičkové "pežoa".No a Golfy?TDi se nechytá...chybí mu živost.A holčičí motor 1.6SR?To je "přidřený Trabant".Ale teďka vážně v rodině,již zmiňovaného Golfa 1.6SR máme...a soba(konkrétně můj druhý brácha),která do mé 147čky sedla tak jako první pocválila:palubovku opravdu hezký materiál,sportovně lazené budíky,kožený tříramenný multifunkční volant a velice pohodlné kožené sedáky.Nastartoval,rozjel se...a obdivoval plynulý tah a živost motoru.Dále přesné a strohé řízení a také výborné vlastnosti v zatáčkách.Golfy jsou pověstní svými "jedovatými" brzdami a tak si myslel,že aspoň tady 147čka vyhoří.Ale byl překvapen...Prostě Alfa zvítězila po všech směrech o proti Golfu.Jen chci poznamenat že jsem porovnával s Golfem IV.Takže rada pro ty,co se rozhodují mezi Alfa Romeo 147 a WV Golf IV zní: Alfa Romeo.Ať už jde o poměr cena/výbava a nehledíte-li na spotřebu...Má prostě svůj styl.Jinak,abych trochu zahanil Golfa, mrkněte někdo na středový panel Alfy 147 se třemi ovladači klimy a hranatým ohraničením...a teďka na "pětkového"Golfa,není si to až příliš podobné?Nepoužívala se v Golfech ošklivá klimatronik s jednořádkovým displejem a tlačítky na změnu teploty?A né kruhové voliče jako to má Alfa?Pokud vím,tak to Alfa má už od roku 96 Hmmm?....takže závěr zní:Líbí se vám Golf 1.6?Kupte si jej.Vzhledem k tomu že se vyrábí přes 30 let....klobouk dolů.Potřebujete auto s malou spotřebou a pohodlím z hlediska podvozku?Tak jste na správné adrese.Ale tím to končí.A teď:Hledáte 1.6tku pro pobavení a radost z jízdy?Pro opravdu skvělý sportovní "dizajn"?A to hlavní:Nehledáte jen "auto",ale společníka/lásku,který vás nenechá ve štychu a který dovede vystrčit růžky mezi svými vrstevníky?A také se nezalekne silnějších "machrujících" strojů?  

Volte:
       Alfa Romeo......CUORE SPORTIVO

Je to jen můj názor,každé auto je něčím výjmečné,popravdě nesnáším ruzné porovnávání modelů,které provádí úplní trotli,kteří tomu nerozumí a jsou orientováni jen na např. západní výrobce.Je to potom velice neobjektivní a lidé kteří hledají nějaké informace o budoucím autu jsou mateni.Proto vždy vyhledávejte jen odborné testy!A nebo fóra jdednotlivých značek.Nejasnosti rád zodpovím....na mejlu,nebo tady.Zatím

*Bil---jako srdce bije :-)

60 david david | 12. července 2009 v 9:39 | Reagovat

alfa je sracka

61 Matti.Rose Matti.Rose | 12. července 2009 v 13:05 | Reagovat

Rudy Baštr to na spal moc pěkně. Alfa Romeo jsou sportovní auta a protože s nima jezdí každej jako prase, neni se čemu divit, že mají poruchovost.

62 jakub jakub | E-mail | 4. února 2010 v 20:46 | Reagovat

benzin na nic ja mam 1.9jtd 130koničku lepši než nejaka 1.6 :-P

63 miso miso | 26. července 2011 v 16:49 | Reagovat

A ako to je s priestornostou a komfortom cestovania golfa a alfy 147?

64 Zmurkoo Zmurkoo | 28. července 2011 v 20:05 | Reagovat

ak je alfa sračka tak ty si uplny debil!!! ja mam 147 1,9JTDM 110kw uplna spokojnost je to super a krasne auto :-)

65 Lukáš Lukáš | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 14:47 | Reagovat

Dobrej blog

66 Honzíq Honzíq | E-mail | Web | 6. prosince 2011 v 22:01 | Reagovat

Moc dobrý. Těším se na další

67 Nezaujatý Nezaujatý | 18. prosince 2011 v 0:11 | Reagovat

Koukněte na dlouhodobé testy poruchovosti a vše je jasné. To co se tu píše je vlastně o ničem. :-(

68 bluescreen bluescreen | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 6:27 | Reagovat

Thanks for sharing!

69 slowpc slowpc | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 14:41 | Reagovat

I like your blog!

70 Nezávislý Nezávislý | 12. února 2013 v 1:11 | Reagovat

[11]:Jak si tu čtu ty příspěvky, tak nabývám pocit, že máme plný pytle chvástalů a chlubilů. Řekl bych, ale skutek utek, moc se díváte na americký filmy a je to dobře vidět na vyjadřování. Chlapci, každý auto je dobrý, většinou je to chybou mezičlánku mezi volantem a pedály. Uznejte, že každýmu se líbí něco jinýho.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.