Renault Laguna Coupé (Concept)

13. listopadu 2007 v 20:48 | Lukáš Obermajer |  Novinky a zajímavosti
Renault představil na Frankfurtském autosalonu svoji vizi nového velkého GT, odvozeného z Laguny. Vůz vzhledově vychází z konceptu Fluence z roku 2004 a pod jeho kapotou by na nás měli čekat velké a silné benzínové i dieselové šestiválce. Koncept nového kupé se pohybuje na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik o úctyhodném rozměru 245/35 R20. Mezi další libůstky patří například bezrámová okna, difuzor v zadním nárazníku nebo šestistupňová převodovka.
Karoserie nového Renaultu Laguna Coupé concept je dlouhá 4685mm, široká 1964mm, vysoká 1372mm a má úctyhodný rozvor náprav 2710mm. K pohonu sériové verze Coupé budou sloužit jednak běžné agregáty dostupné v klasické Laguně, ale na přání mohou být k dispozici i mnohem silnější motory.
Coupé se podle všeho bude pyšnit silným šestiválcovým dieselovým agregátem, vyvinutým v rámci spolupráce Renaultu s Nissanem. Zdvihový objem by měl být 2,9 litru a nejvyšší výkon 170 nebo 195kW podle zvolené verze. Nejvyšší točivý moment by měl mít hodnou až 550Nm při 1700 až 3800 ot./min. Motory by měly Laguně Coupé propůjčit velmi dynamické jízdní vlastnosti, ovšem za přiměřenou spotřebou, i při relativně nízkých emisích oxidu uhličitého (údajně méně než 200 g/km).
Těm co nepovažují naftu za to pravé pod kapotou nabízí Renault vhodnou alternativu. V nabídce se totiž pravděpodobně objeví i šestiválcový benzinový motor o objemu válců 3,5 litru s parametry 177 kW/330Nm, známý z modelu Vel Satis. A to by bylo aby si s tímto motorem technici v Renaultu ještě trošku nepohráli a nenabídli nám o něco větší výkon i točivý moment. Oba dva motory by navíc měly být schopny splnit emisní standardy Euro 5, které vejdou pro nová vozidla v platnost až v roce 2011.
Neobvyklým prvkem v konstrukci velkého kupé je použití řízení všech čtyř kol (Coupé jej dostane jako první), které Renault nazval Active Drive. Čtveřice cestujících má v interiéru k dispozici automatickou klimatizaci, rádio s přehrávačem CD i MP3, navigaci, video a konektivitu přes Bluetooth. Teď už jen zbývá vydržet do jarního Ženevského autosalonu, kde by vzhledem k tomu, že od poloviny roku 2008 by měl začít prodej sériového vozu, měla být představena konečná podoba tohoto pro Renault naprosto vyjímečného vozu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Hovno Hovno | 13. ledna 2008 v 11:27 | Reagovat

Vidíš mě?

2 Kiblik.OBi Kiblik.OBi | E-mail | 22. února 2008 v 10:37 | Reagovat

jo i slyyšim

3 Kiblik.OBi Kiblik.OBi | E-mail | 22. února 2008 v 10:38 | Reagovat

to je teda auto nevim jak si to může někdo koupit :-ú

4 Chuchánek Chuchánek | E-mail | 19. dubna 2008 v 6:58 | Reagovat

tak je tu nějak mrtvo... mladý pán redaktor na tvorbu nejspíš zanevřel...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama