Fiat 500 - auto roku 2008

6. února 2008 v 15:52 | Lukáš Obermajer |  Novinky a zajímavosti
Nový maličký fiat 500 (Cinquecento) se světu oficiálně představil již 4. července loňského roku, ale až nyní, téměř po sedmi měsících se dostal do oficiálního prodeje i u nás. Zájem je obrovský a už po několika dnech pětistovky běžně vídám v ulicích Prahy. Fiat zvolil taktiku líbivých tvarů a roztomilého designu a je zřejmé, že vybral dobře. Design se nese v duchu původního Fiatu 500 z padesátých let, a to i v interiéru, včetně potahových látek, palubní desky, i výplní dveří. V celém voze jsou samozřejmě použity ty nejkvalitnější a pečlivě vybrané materiály. Fiat se zkrátka rozhodl veřejnost přesvědčit, že umí vyrobit levná a přitom kvalitní auta a je na cestě stát se opět automobilkou určující směr vývoje, která jde svou vlastní cestou a nepotřebuje přejímat od konkurence.
Pod maličkou kapotou je v základní verzi malý motor 1.2 (51kW), který i přes svůj malý výkon poskytuje lehkému vozu nadprůměrnou dynamiku. Pokud se vám to bude zdát málo, Fiat připravil i větší 1.4 (74 kW) který známe z velkého Brava. Milovníci nafty se musí spokojit s motorem 1.3 Multijet s 55 kW. Nejočekávanější je však model Abarth 500, který ve dvou verzích nabídne buď 1.4 T-Jet s 100kW (136 koní) nebo vyladěný 1.4 t-Jet SS se 114kW (155 koní).
Velkým lákadlem kromě dokonalého designu, přiměřené ceny a kvality je především vysoká bezpečnost. Fiat je na své nové modely právem hrdý. Vždyť od Grande Punta získaly všechny nové vozy v testech NCAP plné hodnocení pěti hvězdiček a dokonce tím odstartovali debatu, zda by se nemělo upravit a zpřísnit hodnocení automobilů v bezpečnostních testech. Ale ani to by 500 nevzalo její ohromnou torzní tuhost karoserie, nemluvě o standardní výbavě sedmi airbagů a ABS. Stabilizační systém ESP bude k dispozici se všemi motory a u verze 1.4 bude ve standardní výbavě.
Fiat 500 zvítězil v prestižní novinářské anketě především kvůli své výjimečnosti. V současnosti je běžné že velké automobilky oživují své staré modely a většinou (snad jen kromě New Beetlu, který se stal propadákem) sklízí na trhu nemalé úspěchy. Fiat však posunul celou věc ještě o mnoho příček víš, dokonce tak, že na novou 500 si počkáte ještě déle než na Lamborghini.
Není divu, Fiat si s tímto velmi důležitým modelem, který je především pro Italy víc než jen národní záležitostí, ve všech směrech opravdu záležet. Maličký Fiat postavený na upravené podlahové plošině o fous větší Pandy se tak stal nejbezpečnějším automobilem v nezávislém testu Euro NCAP.
V čem však pětistovka nemá konkurenci, je takřka nekonečná možnost individualizace. Výrobce udává astronomické číslo půl milionu možných kombinací úprav vzhledu interiéru a exteriéru vozu. Váš vůz tak může být jednoduchým denním vozítkem, ale také elektronikou napěchovaným strojem, kterému nechybí možnost připojení iPodu, Blue&Me, nebo speciálně pro 500 vyrobené navigační zařízení. Výjimečná je samozřejmě také délka záruky 5 let, nebo 500 000 kilometrů, při využití nabídky na financování vozu od Fiat Group Automobiles Financial Services.
Ceny sice nejsou nejnižší, u benzínových verzí přesto začínají na přijatelných 259 900 Kč, vznětové verze začínají na částce 329 900 korun.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kiblik.OBi Kiblik.OBi | E-mail | 22. února 2008 v 10:40 | Reagovat

sssssslintám

2 forza forza | 25. února 2008 v 11:33 | Reagovat

to je hnus ,tak na nákupni tašku

3 Chuchánek Chuchánek | E-mail | 28. března 2008 v 12:27 | Reagovat

Hmmmm.... Kačenka muší mít radost...

4 petra petra | 29. března 2008 v 11:34 | Reagovat

V pulce dubna nam má přijít;-)

5 Marketa Marketa | E-mail | 27. května 2008 v 11:01 | Reagovat

je krasny jen me zajima velikost kufru?dekuji

6 viki viki | 21. července 2008 v 16:01 | Reagovat

jsou hezký  a zajímalo by mě jak vypadá ve vnitř i velikost kufru děkuji .

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama