TEST: Škoda Fabia 1.2 HTP

22. září 2008 v 8:52 | Lukáš Obermajer |  Autotesty
Netrvalo dlouho, posměváčci utichly a horkým debatám o designu nové malé Škodovky se teď můžeme už jen smát. Z mého pohledu je design povedený. Filozofií Škody Auto je od chvíle, kdy ji převzala firma Volkswagen, výroba levných (i když to se jim moc nedaří) a spolehlivých vozů s nadčasovým designem. A toho myslím, konečně dosáhli. Nová Fabia se jasně inspiruje u o pár let starší Octavie druhé generace a i když opravdu připomíná některé ze svých konkurentů, nelze jí zapřít, že vypadá docela elegantně a neurazí ani mladou slečnu, ani staršího pána. Pochvalu zaslouží hlavně interiér, který je oproti předchozí generaci opravdu perfektní. Odkládacích míst je bohužel poskrovnu, ale je k dispozici na svou třídu nebývale velký zavazadlový prostor. Komu však jde o stěhování velkého počtu zavazadel, měl by sáhnout spíše po verzi kombi, nebo dokonce po Roomsteru. Jak jsem již jednou řekl, interiér se povedl. V naší základní verzi to bohužel není žádný zázrak. Černé plasty nejsou na pohled zrovna kvalitní a v některých místech jsem na plastových výliscích palubní desky dokonce našel otřepy.To bych dal ale za vinu tomu, že šlo o jeden z prvních vozů, tyto nedostatky se u novinek vždy brzy vytratí. Co na mě působilo horším dojmem ale bylo to, že palubní deska po celou dobu podivně vrzala, jako by byla špatně usazená, nebo zkřížená a někde dřela. Opět ale může jít o nedostatek způsobený tím, že jde o docela krátkou dobu vyráběný vůz. Do interiéru se také nadměrně přenáší hluk z ulice a hlavně od motoru. Budíky jsou skvěle čitelné a palubní počítač vás informuje o všem potřebném, hlavně o aktuální spotřebě a přibližném dojezdu. Ovladače jsou hezky při ruce a pedály šlapou jak mají. Požitek z řízení je, alespoň co se týče ovládání vozu skvělý. Při koupi Fabie bych si ale určitě připlatil za béžový interiér a trochu lepší výbavu. V základu totiž opravdu nic moc. Přejdeme o kousek dál - pod kapotu. Stejně jako u nedávno testované Cordoby, jsem docela dlouho přemýšlel, co z těch všech nádobek a krabiček je vlastně motor. Nakonec jsem ho našel někde uprostřed. Jeho tři maličké válce jsou velké ani ne jako půllitrová PET láhev a o své existenci dovedou všem okolo dát dost hlasitě vědět.
Motor opravdu není silnou stránkou tohoto vozu a i když je suverénně nejprodávanější motorizací, je dost hlučný a slabý. Kazí tak jinak skvěle připravený podvozek a příjemné řízení a jízda je tak občas pěkným utrpením, obzvláště v kopcovitých oblastech. Tři válce táhnou celkem dobře a ve městě s nimi i kdekomu ujedete na semaforech, ale jejich síla se skrývá jen v dost krátkém spektru otáček, a tak motor nutí řidiče často řadit a to se do města zas tak nehodí. Jenže výkon se zase nehodí nikam jinam a tak se tyto vlastnosti docela bijí. Na dálnici bych s tímhle autem vůbec nejezdil, spíš bych Fabii viděl jako dopravní prostředek pro někoho, kdo bydlí pět minut za městem a potřebuje tam dojet za prací, nebo na nákup. Pokud si na dálnici přeci jen troufnete, počítejte s tím, že zrychlování do kopců nebo přejíždění bude něčím zcela nemyslitelným. Od dálnice vás ale dle mého odradí něco úplně jiného. Spotřeba tříválce se při rychlosti kolem 130 kilometrů v hodině pohybuje okolo 10 a půl litru na sto kilometrů, což je víc, než třeba VW Golf s motorem 1.6 16V. Jenže když z dálnice sjedete na okresky a držíte se předpisových devadesáti kilometrů v hodině, spotřeba klesne pod šest litrů a to je podle mě báječné. Spotřeba vůbec je asi nejsilnější stránkou vozu a při denním dojíždění do takových dvaceti kilometrů v rovinném kraji je nová Fabie naprosto ideálním vozem. Ruku v ruce s líbivým designem, poměrně velkým zavazadelníkem a spolehlivostí tak vytváří jistotu, kterou v dnešní době mnoho časově zaneprázdněných řidičů uvítá. Škoda Fabia není vozem, který by vás nechal na holičkách a každého o tom hned přesvědčí.Až na pár nedostatků je cestování v ní bezpečné a pohodlné, a to i na zadních sedačkách, díky tomu, že sedačky řidiče a spolujezdce jsou ze zadní strany vykrojené, čímž vznikl velký prostor pro kolena u vozů této velikosti nebývalý. Když si k tomu připočtete ještě perfektní jízdní vlastnosti které ohromí i na našich nekvalitních silnicích, přesné řízení a dokonalé řazení, máte pěkný výčet plusů, které hovoří jednoznačně ve prospěch vozu. Co se týče techniky, tak pod nově ušitým kabátkem bohužel dříme stará, ale stále dobrá Fabia z roku 1999. Rozvor, délka, motory a mnoho dalšího zůstalo beze změn. Důvod? Technika vozu je v dnešní době natolik vyspělá, že ji není nutné výrazně měnit. Stačí jen oživit vzhled a když už nestačí facelift, je na místě úprava celé karoserie. Je to jako u Fiatu, kde nové Bravo je vlastně jen Stilo s novou karoserií a novými motory. Karoserie Fabie ale zůstala z velké části zachována. Hledáte-li tedy vůz, který vás každé ráno odveze do práce, děti do školy a o víkendu odveze velký nákup, našli jste. Tohle auto splní vaše očekávání a bude dobře a dlouho sloužit. Jestli ale hodláte často jezdit třeba na chalupu, měli by jste se poohlédnout jinde. Ideálem by mohla být třeba větší Octavia.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 neboj se:) neboj se:) | Web | 30. října 2008 v 19:31 | Reagovat

http://straseni.kompletne.cz/baf.php?page=straseni&kolo=6&od=113

vyzkoušej tuto super hru a zabav se:):) JEDINEČNÁ ŠANCE PRO TEBE:)

2 Svrzeni vlady Svrzeni vlady | E-mail | Web | 9. listopadu 2008 v 22:21 | Reagovat
3 Verča Verča | Web | 31. ledna 2009 v 20:37 | Reagovat

vy jste prakticky autosport tuning,že?

chtěla jsem se zeptat,proč dáváte rady tunerům, když prakticky vše je bez atestu nelegální a nesmí se provozovat na silnicích!!!

4 Petr (ludeco) Petr (ludeco) | 19. listopadu 2009 v 23:59 | Reagovat

Pro Verča: to už ale není naše starost, jak jsi sama napsala, dáváme rady tunerům... co už pak ti dotyční mají či nemají za starosti, není náš problém :-)

5 kosak kosak | 3. října 2010 v 19:08 | Reagovat

Jen tak daů tuning je dobra vec a spoustu veci je legalnich když máš homoůlogaci :-D

6 Coach Outlet Coach Outlet | E-mail | Web | 4. září 2011 v 10:42 | Reagovat

thankyou

7 MarisaKENNEDY MarisaKENNEDY | E-mail | Web | 12. září 2011 v 20:27 | Reagovat

Every body acknowledges that men's life is expensive, nevertheless we need cash for various stuff and not every person earns enough money. Hence to receive good <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> or just bank loan will be a correct solution.

8 bluescreen bluescreen | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 6:19 | Reagovat

Thanks

9 slowpc slowpc | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 14:31 | Reagovat

Thanks!!!!

10 Kazeasch Kazeasch | 22. července 2013 v 10:29 | Reagovat

Po přečtení testů Golfa a AR147 jsem ani nedoufal v docela racionální zhodnocení, i když označení jízdních vlastností u této Fabie jako perfektních je více než velkorysé. 1.2HTP je tak lehounký motor že propůjčuje autu tak absurdní nedotáčivost že neodhadnutí rychlosti do zatáčky se stává bojem o holý život, což v kombinaci s měkkým podvozkem skutečně nedává dohromady perfektní jízdní vlastnosti ale s určením auta na dojíždění do blízkého města se nedá než souhlasit. V tomto směru se jedná skutečně o pohodlné auto. Co se týče dálnic tak bych neviděl jako hlavní problém spotřebu. Kdo si koupí takové auto bude mít jistě jiné požadavky než pravidelné jízdy po dálnici a tak se dá vyšší spotřeba ještě snést. Skutečný problém je opět lehký motor. Při 130km/h stačí i slabší boční vítr a příď vozu se  okamžitě stává někdy až nebezpečně nestabilní a ve srovnání s většími motory které příď více zatíží je pak jízda po dálnici ve větru skutečně krajně nepříjemný zážitek. Jinak to ale není nijak zvlášť výjimečné auto a až pozdější facelift a motory 1.2TSI a 1.6TDi z něj udělaly skutečně zajímavé auto (což pochopitelně v době psaní článku nemohl nikdo tušit, takže jen takové doplnění pro ty co shání informace před koupí)

11 Dorothyrab Dorothyrab | E-mail | Včera v 0:38 | Reagovat

Absolutely NEW update of SEO/SMM package "XRumer 16.0 + XEvil":
captcha solution of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another subtypes of captcha,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM software: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms.

Interested? You can find a lot of demo videos about XEvil in YouTube.
Good luck!

XRumer20170718

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama